Tuesday, November 27, 2012

29th Birthday for him

26 November 2012 genap umur Muhammad Iskandar bin Ibrahim 29 thn. Tahun ni, aku betul-betul tak tau nak bg hadiah apa. Every year hadiah bersifat material so, ape salah nya tahun ni nak bagi sentimental value sket. (geli dengan statement sendiri..sila jangan muntah hijoou)

And aku decide utk bagi surprise birthday cake + bouquet 5 kuntum je of red roses (florist delivery package). Actually the price quite expensive untuk cake & bunga tu if compared dgn kita beli sendiri. But of course la kita bayar untuk services kira reasonable lah kot. Lagi pun aku pikir every year asek celebrate cam tu je, tahun ni tukar style plak. Bleh makan oreo cheese cake yang belum tentu sedap ke tak tu dengan budak-budak opis dia..haaa,sweet tak aku as a wife??kannnns...

Tapi yela..langit tak selalu cerah..(hahha). Apa yg kita rancang tak semestinya menjadi. Cake & roses yang sepatutnya sampai kat office hasben pukul 3 hingga 4 ptg tak sampai-sampai. Mana aku tau???sebab dia tak call pun say thanks ke ape ke..Bila call florist tu, dia cakap, budak dia tengah hantar & belum balik lagi. Sampai la pukul 4.30, aku pulak yang panas hati..call dia suruh reconfirm & sedihnya jawapan yang aku terima "sorry miss, your cake dah hancur time tengah delivery, bleh tak kita hantar ke rumah dia?" What the ***teeeet (mencarut dalam hati berbakul bakul). nak buat hape hantar kat rumah. dah tentu aku 1 rumah dengan dia. Buat bazir duit je, better aku g beli kek secret recipe bley dapat 2 bijik.

Kalau plan A tak jadi mesti ada plan B. Masalahnya Plan B baru nak create dalam kepala..takpe la, just pegi makan je la (ayat redha). At last makan kat Fish & Manhattan. Check it out (ayat wajib!!)


Manhattan Flaming Seafood
Capacity for 3-4 person

Time dia solat magrib, aku dengan sepantas kilat pergi kedai kek berdekatan untuk buat surprise (tetap nak buat..hahah) tu pun lepas dah pakat dengan adik yg keje kat situ..asal boleh..Lepas semua makanan dah hantar, lepas signal dari aku diterima oleh adik tersebut..cake pun dihantar di meja kami (sweet tak..sweet tak korang??sambil kelip2 mata) tapi aku kena nyanyi sorang2 sebab adik tu malu nak nyanyi hepi birthday, bley? Nampak tak korang?haaa..nampak tak kat situ..seorang isteri yang over tetap nak buat surprise untuk birthday hasben dia..malu sebenarnye sebab meja sblh2 tengok..untuk elakkan malu, aku bg la sepotong dua kat meja sebelah & of couse (suku kek pada staff yang keje kat situ)


Tadaaa....!!!!
Strawberry cheese cake..sedaap


Pakai uniform keje pergi dating..
tak glamer




Happy Birthday my baby boy
& i always love you...


Last but not least..
hahhaha..bye

2 comments:

  1. akk co cuueeewweeettt..hehehe..tp pki uniform tu mmg..hehhehehe..xpe2 nmpk usaha tgga kejayaan di c2..

    ReplyDelete