Thursday, September 15, 2011

Menjadi Tetamu ALLAH

Selalunya, sebelum raye org lain sibuk bagai buat persiapan raye..tp thn ni, aku rilex je..cz thn ni kami pergi menunaikan umrah time raye. Kami pergi berenam (ayh & mak mertua, adk ipar, atok & kami husband & wife) Seronok sgt ke sana,bnyk perbezaan budaya yg buat kte sgt kagum & ade setengahnye buat kte lebih menjadi org yg LEBIH tahu bersyukur.



27 Aug 2011

Flight ticket pukul 3pm & kami mst ade kat KLIA lbh kurang kol 12 tgh hari. So ramai la sanak saudara yg dtg utk babai kteorg. Time tu aku lbh bnyak diam & x bercakap sebab..sebab entahlah. mcm2 perasaan time tu. First time pegi la kate kan..cam takot pon ade, pastu family aku xde pon dtg, ye la diaorg jauh. sedey pon ade, sume la..yela, tak penah g obersea nek flight lame2..kesian ko ni farah..hahhaa.















Rombongan cik kiah sebelum bertolak


Perjalanan ke Jeddah lebih kurang 8 jam. nasib bek x ramai so, bley siap baring lg okey dlm flight tu..tp aku x la..sebab yela, jakun..dudok je, tngok movie yg ade..subtitle arab pon aku tngok je.Lebih kurang pukul 7pm (kol 11.00 pm waktu m'sia) baru kteorg sampai & buka poser. Means dkt 17 jam gak la kteorg berposer. MAS dah tapau kan kteorg buke poser (dlm pack :ade nasi, choclate banyak). KAt King Aziz Airport tu la, kteorg solat dan tunggu bas utk perjalanan ke Madinah. Bas sampai pukul 11.30pm dan bermulalah perjalanan ke Madinah selama 6 jam..


















Ni la makanan buka poser. Sume kat arab pack makanan mcm ni, xde pon polistrin /pinggan even mkn kat kedai pon mostly pack camni.






2 comments: