Saturday, April 12, 2014

Japan Trip 2014

19 March 2014 (Rabu)

Pagi ni nak hantar husband pergi kerja..ngade tak? Saje je nak tau suasana yang dia lalui hari-hari. Pergi kerja jalan kaki. Rata-rata orang kat sini naik basikal, jalan kaki or public transport (train). Kereta jarang, so jalan raya dia tak sesak sebab ada laluan khas untuk yang naik basikal & yang jalan kaki. Pukul 9 pagi baru start office hour. So 8:20 pagi dah kena keluar. Jalan kaki lebih kurang 10 minit.


Mostly diaorang pergi keje, naik basikal, jalan kaki atau public transport


Pokok Plum Blossom
Adik beradik sakura (Cherry Blossom)

Laluan Nak ke kilang husband

Lepas ni nak buat apa??Sebelum sampai Japan aku memang dah list kan tempat-tempat yang nak pergi. Memandangkan hari ni hasben aku kerja, so memang kena jalan sendiri la ye. Tak perlu rasa takut walaupun di negara orang, sebab bagi aku, Jepun ni negara yang selamat. Orangnya sangat helpful walaupun mungkin kebanyakan dari mereka tak faham bahasa Inggeris. Plus tempat yang aku pergi ni (Fukuoka) bukanlah bandar besar macam Tokyo. So takde la busy & crowded.

So plan for today, kita gerak ke hardrock cafe & Yahoo Dome. Boleh naik train atau bas. Train kat sini banyak jenis kalau nak mudah pilih jenis Subway sebab ada version English. Yang lain semua tulis Jepun. Tapi tengok tempat gak. Tapi kali ni aku nak try naik bas. Kenapa Hardrock Cafe? Entah? saje jela kot nak tengok. Kat Malaysia pun aku tak pernah amek tau HRC ni. Yahoo Dome ni sebenarnya stadium yang canggih la. Selalunya perlawanan baseball dibuat kat sini.

Pukul 10.30 pagi From Hotel Toyoko Inn terus ke Hakata Station. (nanti aku buat entry khas untuk hotel yang aku tidur ye sebab aku pindah-pindah). Terus tanya Info Centre so diaorang tulis dalam 1 kertas aku kena naik bas apa. Tapi haram aku tak faham sebab dia tulis Japan. Bawah tu aku translate supaya aku faham.



Kaunter info
Nak tanya apa, tanyalah


HRC Fukuoka siap model lagi aku bagi package


Dalam HRC

Ni mould tangan pemain baseball diaorang
Mostly stadium digunakan untuk perlawanan baseball

Salam je la..walaupon sorang pon tak kenal

Ni la Stadium nya

Ni kat luar Stadium




Ni Hakata Station


No comments:

Post a Comment